31 december 2007

Een supervet 2008!

Leek 2007 een naar en narrig jaar te zijn geweest vol polarisatie, terrorisme, Verwildering, milieudoem en Sonja Bakker, op de valreep is het allemaal toch goed gekomen. Snel naar de oliebollenkraam, een extra portie van die heerlijke vette glibber halen en alle boeken van Sonja gelijk maar in de papierbak flikkeren.
Stop de persen, op de allerlaatste dag van het jaar op de voorpagina: dikke mensen leven helemaal niet korter!
Geen vage enquête van Maurice de Hond in opdracht van een patatfabrikant, maar een serieus onderzoek en dito artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Op basis van verouderde informatie worden we mager gehouden, dikke mensen gaan helemaal niet eerder dood en bij mannen van over de 55 levert een fors buikje zelfs anderhalf jaar langer leven op!

Gekeken maar de BMI (Body Mass Index) mag ik als vrouw van het voedingscentrum niet hoger komen dan een BMI van 25, wat inhoudt dat 80 kilo bij mijn 1,78m toch wel het maximale gewicht is dat ik mag hebben. Volgens de onderzoekers is er niks aan de hand zolang ik maar onder de BMI 33 blijf, hetgeen staat voor 100 kilo. Doe mij nog maar twee dozen bonbon en wat slagroompunten bij die oliebollen.
En ach, dat mannen nòg vetter mogen worden bij 1,78 (115 kilo), die extra kilo's zijn ze gegund.

Stel je voor, nooit meer lijnen, eten zoveel en wat je wilt en omdat we toch allemaal moddervet worden zijn de potentiële minnaars dat ook.

En zo leven we vanaf 1 januari 2008 nog vet en gelukkig...

Geen opmerkingen: